Üniversitemiz temel değerleri doğrultusunda bireyler yetiştirme; araştırmalar yoluyla evrensel düzeyde fikir, bilgi, bilim, teknoloji ve hizmet üreterek toplumsal sorunların çözümüne ve hayat boyu öğrenme sürecine katkıda bulunmaktır.
Uluslararası düzeyde bilim, teknoloji ve sanatta, girişimci ve öncü bir üniversite olmak.
Gazi Üniversitesi, Cumhuriyet’in öncü öğretmenlerini yetiştiren ilk eğitim kurumunu bünyesinde barındırmanın onuru ve araştırma üniversitesi olmanın sorumluluğuyla;
►Eğitim ve Araştırmada Öncü
Evrensel bilime ve millî kültürün oluşmasına katkı sağlayan öğrenme ve araştırma isteğini teşvik eden yüksek akademik niteliği,
►Kalite Odaklı
Kurum kültürüne uygun olarak; eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet alanlarında çağın gerek ve ihtiyaçlarına göre sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürmeyi,
►Katılımcı
Kurumsal karar verme süreçlerini iç ve dış paydaş katılımı sağlayarak yürütmeyi,
►Çevreye Duyarlı
Ürün ve hizmetleri geliştirirken ve sunarken çevrenin korunmasına ve iyileştirilmesine özen göstermeyi,
►Sorgulayıcı ve Yenilikçi
Bilimde özgünlüğü arayan; araştırma, eğitim, teknoloji konularındaki gelişmelerde sorgulayıcı, eleştirel, toplumun ve insanlığın gereksinimlerine hizmet edecek yenilikçi çağdaş yaklaşımı,
►İnsana ve Topluma Karşı Sorumlu
Millî değerleri sahiplenmeyi merkeze alan, her türlü görüş ve düşüncenin barış ve hoşgörü içinde dile getirilebildiği; farklılıkların zenginlik olarak görüldüğü, her türlü ayrımcılığa karşı çıkan evrensel yaklaşımı;
Üretilen bilgi, teknoloji ve hizmeti iç ve dış paydaşlar aracılığı ile toplum yararına sunmayı,
►Liyakat ve Etik Değerlere Bağlı
Evrensel, bilimsel, akademik ve mesleki etik değerleri merkeze almayı;
Başarıyı, yeteneği, çalışmayı ve çabayı yüceltmeyi; seçim ve değerlendirmelerini yetkinlikler temelinde ve nesnelliği gözeterek gerçekleştirmeyi,
►Kurumsal Aidiyeti Yüksek
Mensubu olmakla gurur duyulan ve bunun sorumluluğunu taşıyabilen bir kurum olmayı,
►Tarih ve Kültürüne Bağlı
Tarihî, kültürel, millî ve manevi değerlere karşı duyarlı bir yaklaşıma sahip olmayı,
►Bölgesel ve Küresel Sorumluluklarının Farkında
Sahip olduğu birim ve insan kaynaklarıyla ülkenin fiziki, ekonomik, stratejik ve sosyal şartlarına, yakın coğrafya ve dünya sorunlarına duyarlı olmayı ve çözüm üretebilmeyi kendine temel değerler olarak benimser.
Çocuk ihmal ve istismarını önlemek amacıyla Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, Psikiyatri Anabilim Dalı ve Adli Tıp Anabilim Dalı ile birlikte multidisipliner bir ekip çalışması anlayışı ile ihmal edilmiş ya da fiziksel, duygusal ve cinsel istismara maruz kalmış çocukların değerlendirilmesi, tedavilerinin yapılması ve izlenmelerinin sağlanması çalışmalarını yürütür.
Bir merkez olarak çalışmanın verimi artıracağı inancıyla istismarın önlenmesine yönelik toplum ve profesyonellere yönelik eğitim çalışmalarına ağırlık vermek, duyarlılığı artırmak, konuyla ilgili araştırmalar yapmak; yalnızca ihmal edilmiş ya da istismara maruz kalmış çocuklarla mikro düzeyde çalışmalar değil aynı zamanda ailelerle, gruplarla ve toplumla ihmal edilmiş ya da istismara maruz kalmış çocuklara yönelik koruyucu ve önleyici hizmetler sunmak, yaygınlaştırmak ve farkındalık yaratmaktır.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.